söndag 8 oktober 2017

Fascinerad!



Jag blir ändå lite fascinerad av Soya. Nu är hon skendräktig. Äter dåligt om det inte är topping på och har lite mjölk. Annars är hon som vanligt. Godisfixerad, glad, studsig! Dock är hon lite ofokuserad. Igår när vi var och tävlade var hon tvungen att titta på allt runt omkring. Huvudet åkte fram och tillbaka, men när kommandot kommer är hon ändå med! Innan start på fria följet var hon helt ofokuserad och kollade publiken. När fotkommandot kom vrider hon huvudet och är med. Likadant på rutan. När jag satte upp henne för rutan var hon bara fokuserad på tävlingsledaren. Jag visste inte alls hur jag skulle göra eftersom momentet hade börjat. När tävlingsledaren kommenderar att jag ska skicka, säger jag kommandot och hon springer rakt ut mot rutan. Tävlingsledaren sa efteråt att hon inte trodde att Soya skulle klara rutan eftersom hon var så fokuserad på henne. Samma sak när hon skulle runda kon. Hon fokuserar på en hund som går utanför plan och hör inte första kommandot. På andra kommandot springer hon ut - rakt mot domaren och skrivaren. Kommer på att det inte är dit hon ska och kollar av planen, hittar konen och rundar den. Så fascinerad av att hon, trots okoncentrationen, kan sålla så att det blir rätt! Kan vi bara få till fokuseringen på mig och det som ska göras kommer det här att kunna bli riktigt bra!


Inga kommentarer: