söndag 6 september 2015

September

Så var den här! Den ångestfyllda hösten! Ja, jag gillar den inte hur mycket folk än försöker tala om att det finns så mycket bra! Krypa upp i soffan med tända ljus och en bra bok! Jag är inte bekväm med levande ljus! Ge sig ut i skogen med en svampkorg! Trevligt om man nu hittade någon svamp! Nej, nu är jag negativ men jag gillar inte mörkret och kylan! Att det dessutom regnar gör inte saken bättre!


Blött ute och skitigt inne! Kan det bli sämre? Det finns inget dåligt väder bara dåliga kläder! Vilken klyscha! Det är inte kul att träna hund när det är blött och kallt. Och det är inte roligt att plocka in 10-15 blöta barn heller. 

Det värsta tycker jag är att jag måste börja tänka på att stänga sommarstugan. Det finns bara sommarvatten och utedass. En månad till lite drygt ska det nog gå att vara där och bara njuta. Men det finns också massa måsten som gör mig deppig nu. Trädgården ska fixas! Jag tycker att det är mysigt på våren när jag planterar blommor i krukor och lådor! Nu ska allt plockas bort. Det påminner mig hela tiden om att det snart är vinter. Första gången jag tar fram gräsklipparen är något jag längtar till. Nu måste jag planera att jag ska hinna klippa en gång till utan att gräser är för blött. Att gräsklipparen dessutom har lagt av och måste servas gör inte saken bättre. När ska jag hinna åka och lämna in den?

För ett par år sedan förstod jag inte att jag påverkades så negativt av höstens mörker och kyla. Nu är jag medveten och deppar inte ner mig så mycket! Jag har ett arbete där jag kan vara utomhus och ta tillvara på dagsljuset! Jag har mina hundar som tar mig ut på långa promenader! Jag har släkt och vänner som finns i min närhet när jag behöver dom!


Och det går fort! Snart är september slut! Oktober och november går fort! Jag ska gå lite kurser och träna med hundarna! Sedan är det december och då rullar det bara på! Och sedan så vänder det! Snart är våren här!

Inga kommentarer: