lördag 19 september 2015

Ledig lördag!

Idag var det dags för en ledig lördag! Det är ett par veckor sedan! Visst fanns det ett par måsten men jag hade inga tider att passa! Gräsklipparen skulle lämnas in på service och reparation, hundarna skulle borstas och det behövdes fixas lite i trädgården inför vintern!

Vi började dagen med sovmorgon (till 8 ungefär), långfrukost och en timmes promenad! Löste melodikrysset under promenaden och sjönk ner i soffan med en kopp kaffe när jag kom hem!


Sedan åkte jag till Katrineholm för att lämna in gräsklipparen! Usch, jag gillar inte sådant. Är så rädd för att de ska säga att jag misskött den och att det är mitt eget fel! Ja, den borde väl ha servats någon gång på närmare 10 år.... Men jag har i alla fall bytt olja. De sa ingenting! Tog bara emot den och frågade om jag ville ha service också! Han räknade med att den skulle bli klar under veckan och skulle höra av sig! Skönt att ha det gjort! Frågan är bara vad det kommer att kosta....

När jag kom hem blev det lite fix i trädgården. Det är dags att förbereda vintern, något som jag inte gillar! Trimmer och handjagare fick användas!


Borstade igenom hundarna! Soya tovar ihop på bringan och vid vänster framben nu! Redde ut massa tovor i torsdags och nu var det dags igen! 

Så tog vi en långpromenad i ett underbart väder! Det var nästan för varmt. Bakom min stuga har jag hur mycket skog och hur många grusvägar som helst. Oftast går vi samma vägar eftersom det är lätt att irra bort sig! Nu tog vi en relativt ny väg, en väg som vi bara gått en gång tidigare! När vi går nya vägar är telefonen en bra hjälp! Den här rundan var drygt 6 km lång men tog lite tid pga av fotografering och svampplockning!









Jag har faktiskt hunnit med en halvtimme i ryggläge i soffan också! En alldeles perfekt ledig lördag har det varit!






Inga kommentarer: