fredag 25 oktober 2013

Startskall....

Smilla uppskattar verkligen träningen men ibland blir det inte så bra! Idag var det startskall både på rutan och apporteringen.....

För ett par veckor sedan hade vi tappat fokus och fart till rutan. Jag hade tränat fel och la om träningen! Boll utlagd i rutan i 90% av skicken! Smilla är inte jätteintresserad av boll men vi tränar på det och efter en veckas slit kom resultaten! Full fokus och bra fart ut i rutan men tyvärr också ett startskall! Fortsatte träningen och startskallen höll i! Fick tips om att inte sätta ner henne innan skicken utan att gå sakta framåt medan jag skickar! Inget skall! Men när jag körde ett sittande skick kom skallet!

Tyvärr kom startskallet även på apporteringen när jag tränade i kväll.... Körde samma variant där; sitta medan jag kastar, tar ett litet steg framåt vilket gör att Smilla reser sig upp och skickar sedan därifrån. Inget startskall! Provar efter några apporteringar att göra den "riktiga"! Startskall....

Ja, vi har en del att träna på! Hoppas att snön inte kommer på länge för träningen blir så begränsad!


Inga kommentarer: