tisdag 29 oktober 2013

Ledig eftermiddag!

Hur mycket mjölk finns det i ett drygt halvfullt mjölkpaket!? Ganska mycket när man häller ut det på bordet även om det mest kom i gröttallriken! Det var så min dag började och det är faktiskt inte så lätt att sluta hälla när man är 2 år!

Regn och sol om vartannat och när eftermiddagen närmade sig såg det ut som om det skulle bli massa men regn! Annelie och jag hade bestämt att vi skulle till skogen. Troligtvis sista gången i år eftersom det blir mörkt så tidigt! Vi hade tur och fick en promenad utan regn! Hundarna sprang och busade, vi pratade, strosade, fikade och plockade lite svamp!





Fullt fokus!


Och en från andra hållet!


Du och jag, Annelie......


Vätskepaus!

1,5 timme tillbringade vi i skogen innan det var dags att vända hemåt! Smilla var trött och hungrig och efter lite mat gick hon och la sig! Jag gjorde mig i ordning för att åka till systerdottern Julia! Hon fyller 21 idag och firade födelsedagen med att bjuda på tacos och chokladtårta och äpplepaj! Toppengott!

Det blev en härlig eftermiddag och kväll!

Inga kommentarer: