måndag 9 januari 2012

Veckans bästa dag!

Måndagar är faktiskt veckans bästa dag, förutom helgerna förstås! Varför då? Jo, jag slutar tidigt på måndagar. Redan kl 13 kan jag sticka ifrån jobbet och göra vad jag vill!

Idag började jag med att träna lite lydnad bakom kyrkan! Det var några minusgrader och hundarna var riktigt pigga. Känner mig nöjd med träning.

Smilla har fortfarande lite svårt att hålla fotpositionen och kommer ibland lite långt fram, vilket märks när vi ska svänga vänster, men det blir bättre och bättre!

Siri älskar att träna men ibland blir hon bara hoppig och studsig och riktigt godisfixerad! Men idag var hennes fotgående periodvis riktigt bra! Jag har ju fortfarande lite problem med att hon är "rädd" för mina fötter.

Efter träningen tog vi vägen genom skogen, en runda på knappt en timme! Lite kort blev också.


Snyggingen Smilla!


Sötnosen Siri!


Ännu en bild på Siri!


Och en på Smilla!


Två godingar på samma bild!


Siri!


Två söt "nosar"!


På spaning!


Vi längtar efter våren, sol och barmark. I Yxbacken är det tvärtom, där är snökanonerna i full gång!


Vilken hund är det här?


Och vem är det här?


Och det här då, vem är det?


Här är alla fall båda!

Och för den som vill veta är det Smilla på de två första bilderna och Siri på den sista!

Båda hundarna har blivit borstade och jag har dessutom tagit ett varv med dammsugaren!

Nu kan jag med gott samvete sjunka ner i soffan en stund!

8 kommentarer:

Linda sa...

Hihi, idag såg jag faktiskt vem som var vem på bilderna...

Grabbarna boys sa...

Nej, det kommer vi nog aldrig at kunna lära oss.
Ivåra ögon ser ni ju precis lika dana ut....nästan!
Jättefina bilder.
Vov från grabbarna boys!

Anonym sa...

Man får inte trampa hundarna på tassarna ;)
Sussi R Brottman

Ann-Margret o Vinja sa...

Vad skönt att kunna sluta tidigare en dag i veckan och hinna med lite träning med tjejerna :)

Ser att ni fått lite snö, här har vi ingenting. Men det är iaf minus grader så man slipper torka blöta tassar efter promenaderna :)

Kram

Quila o Ronja sa...

Inte en chans, att jag ser skillnad på tjejerna :-( Joo, när jag ser en helbild på dom. Mera bilder på dom, så jag får träna mitt öga ;-)
Härlig dag!
Kram

Anonym sa...

Jättefina bilder på tjejerna. Kan jag få på Smilla har lovat att skicka till Bernadette i Frankrike. Kram & hej svejs/ Anne-Lie

Arlo sa...

Klart jag ser skillnad på er, flickor! Det kunde ju bli katastrof om jag blandade ihop alla tjejer!
Attans fina idolporträtt er matte tagit idag!

Lyckopiller sa...

Vi har faktiskt lite svårt att skilja er åt. Lika söta båda två!
Tack för värmande kommentar på våran blogg!