måndag 16 januari 2012

Årets första gympa!

Så var den gjord! Årets första gympa! Kommer nog att vara riktigt stel i morgon för det är länge sedan det gympades. I höstas var det ingen gympa här ute och in till stan orkade jag inte ta mig! Alltså har jag inte gympat sedan någon gång förra våren....

Nåja, nu var det dags! Korpen hade ett cirkelpass i Sandtorpsskolan. Lite gemensam uppvärmning och sedan ett tiotal stationer med ben, mage, armar, rygg och puls varvat! 45 sekunder på varje station och sedan byte, tre varv innan det var dags för stretching. Svettigt blev det men det känns som om det finns ganska bra styrka i benen. Knäböj och utfall var inte så jobbigt, magen kändes också helt okej, men resten...Har ingen styrka i armar, axlar och rygg. Kan kanske bero på att jag har ont och är stel på en fläck i ryggen. Konditionen är inte heller på topp.

Nu är första passet gjort och det kommer nog att kännas i morgon. Klart att jag ska fortsätta - det är ett gympapass på onsdag. Men jag måste nog fixa till min rygg också. Ska ringa massören!

5 kommentarer:

lena,millie,ebba sa...

Heja dig vad duktig du är !!!!!!
Herregud jag har inte gympat på år och dar ;D
Hoppas inte du känner av alltför mycket i morgon.
Kram

Quila o Ronja sa...

Oj, vad du är duktig ;-) Säger som ovan; Hoppas inte du är allt för "mörbultad" i morgon!
=O

Britt Marie o Rudi sa...

Bravo! Heja, heja! Jo det kommer nog att kännas, men det burkar väl ta två dar innan det blir för j-vligt ont överallt?

Annelie sa...

Men har du gått i ide efter gympapasset......Nu vill vi veta hur du mår!

Lyckopiller sa...

Wow...vilken hurtbulle! BRA gjort!