lördag 7 januari 2012

Långhelg!

Så var det helg igen och det var välbehövligt efter en riktigt intensiv vecka. Den här helgen var det dessutom en extra ledig dag - trettondagen!


Fredagen var solig och efter en ordentlig sovmorgon gick vi en runda i skogen.


En favoritsysselsättning för hundarna är bergsklättring! Jag är inte riktigt lika begeistrad i klättringen.


Kom igen, matte! Det är bra utsikt här uppe!


På kvällen blev det tjej-träff hos Anette. Knytkalas och julklappsspel! Det här var första gången som jag spelade julklappsspelet! Som synes fick jag med mig några julklappar hem. Mest slagsmål var det om blomlökarna, och de fick jag till slut!

Idag gav jag mig av till Nävekvarn. Jag skulle hålla kurs.


Det var en otroligt vacker morgon när jag åkte längst Bråviken!


Efter 3 timmars kurs gick vi en promenad tillsammans med Maria och Tina och deras hundar!


Kanske man kan få lite godis, tänker Smilla!


Snygga Selma!!!!


Vackra Wilma!!!!


Fyra hundar på samma bild!

Siri, du sitter ju åt fel håll! Men, matte, det är bättre utsikt åt det här hållet!


Jag vänder väl på mig då! Men, nu verkar det saknas något....


Jag trivs bättre här.....


Men hallå! Var är ni!? Skulle vi inte ta en gruppbild.

Det blev en riktigt lång och härlig promenad, säkert ett par timmar, längst med Bråviken och genom Nävekvarn!

Nu är vi rejält trötta, både jag och hundarna! Ikväll blir det en slapparkväll!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Härlig dag för kurs och promenad :)
Sussi Rosendahl Brottman

Britt Marie o Rudi sa...

Vilken dag! Var kursen i lydnad eller rally?
Det där med gruppfoton är svårt nog med två hundar, sen blir det bara svårare och svårare...

Grabbarna boys sa...

Underbar dag med underbara bilder.
Vov o kram!