lördag 21 januari 2012

Borde blogga...

Usch, vad jag har blivit dålig på att blogga. Känns som om jag varken har tid eller ork att skriva just nu. Veckorna rullar bara på. Mycket jobb och sedan allt annat som ska hinnas med - städning, tvätt, matlagning, disk, hundpromenader, träning, pälsvård mm. Jag blir trött bara jag tänker på det. Dessutom känns det som om det är mörkt för jämnan. Jag längtar till våren!

Idag har jag i alla fall varit i Nävekvarn och haft kurs. Det tar ungefär 45 minuter att åka och vägen är inte den allra bästa. Till Kvarsebo är det bra väg, men sedan blir vägen smalare och smalare, mer och mer backig och dessutom riktigt krokig! I det här väglagen kör jag mellan 40-50 men vägskyltarna visar att man får köra 70.

Jag har kurs med ett jättehärlig gäng, mest storpudlar men även några andra raser. Tre timmar med mycket skratt, prat, träning och en liten fika ger mycket inspiration och kraft.

Idag valde jag att åka hem direkt efter kursen. Tidigare har Maria och jag gått en lång promenad innan jag åker hem. Rapporterna visade att det skulle komma snö på senare på eftermiddagen. Kände att jag inte hade lust att köra den smala, krokiga vägen i snöoväder! Vi stannade i Sandviken och gick en sväng på Nunnebanan. Tyvärr hade jag inte kameran med mig men tog ett kort med mobilen!


Efter lite mat la jag mig i soffan för att slötitta lite på handbollen! Vaknade efter 1,5 timme...... Ja,ja, har förstått att handbollen inte var mycket att se!

Hoppas att jag kommer igång med bloggandet igen!

Ha en bra helg!

4 kommentarer:

Ann-Margret o Vinja sa...

Tråkigt att du inte har lust/tid att hinna blogga. Du brukar alltid ha så fina bilder på dina flickor och ni verkar ha fina promenadvägar hos er :)

Jo det finns en hel del vägar att gå på här i Torshälla, tyvärr går vi ju så mycke så ibland så tyckar man att det inte finns några kul ställen kvar att gå på alls.

Roligt att du har bekanta här, då får man kanske se er på promenad här nångång då :)

Kram

BMW o Rudi sa...

Klart du kommer igång med bloggen igen! Framför allt när det blir ljusa kvällar så man kan få något kul uträttat även efter jobbet!
Kul med kursen, storpudlar gillar jag. Kloka och snygga hundar. Fast inte så kloka och snygga som Siri o Smilla o Rudi förstås!

Quila o Ronja sa...

Låter som en bra dag, trots mörker och hala vägar. Vi trodde också att det skulle komma snö.men den verkar utebli?!
Håller fullständigt med dig. Jag vill att ljuset kommer tillbaka igen.
Ibland känner man inte för att blogga, då kan man ju faktiskt bara strunta i det ;-) Du kommer säkert hitta tillbaka till bloggandet!!
Jaa, när en berner ser en berner, händer något speciellt :-)
Mmm.....tar verkligen vara på tiden. Tack.
Fortsatt trevlig helg

Annelie sa...

Du har ju två uppdateringar den här vecka, inte fy skam.....Ännu har ju inte bloggtorkan hållit i sig i veckor, så jag har gott hopp om att du kommer igen!
Ha det toppen!
Kram