söndag 22 januari 2012

Ledig söndag!

Idag blev det en rejäl sovmorgon! Vaknade redan vid 6-tiden men vände på mig, somnade om och sov till klockan 9! Skönt! Tog en lång runda i skogen med hundarna. Det snöade en del och blåste lite men var det ändå riktigt skönt ute.


Det snöade inte när vi gick ut men ganska snart kom snön!


Smilla väntar snällt på sin matte!


Fotomodellen Siri!


Smilla!


Här sitter vi och har det bra!


Det är inte lätt att ta bra bilder! Här är Smilla.....


.....och här är Siri!


Här är både Siri och Smilla!


Så här ser man ut efter 1,5 timme i skogen! Det finns en del nackdelar med snön!

Eftermiddagen har ägnats åt städning, tvätt och skidåkning (på teve alltså). Jag har också hunnit med ett kort men riktigt bra träningspass med hundarna. Smilla fick träna linförighet och läggande under gång! För Siri blev det linförighet och fritt följ!

Nu är det dags att börja ladda för en ny vecka!

3 kommentarer:

BMW o Rudi sa...

Visst var det mysigt i snöfallet idag. Vi hann med en rejäl promenad innan jag skulle jobba och jag njööööt av den härliga luften! Fina foton som alltid, på fina tjejerna!

Åsa o toktassarna sa...

Jag använder pälsglans för hästar på min Papillon, idag sprayade jag på schappen åxå, vi får väl se om det fungerar på henne åxå! Har inte riktigt haft anledning att spraya henne innan, det har ju inte direkt varit snö förut den här säsongen!

Ann-Margret o Vinja sa...

Härligt med lite snö, men jag kan tänka mig att det fastnar en hel del i tjejernas pälsar.
Vet när jag hade min Cairn terrier, henne fick man ställa i badkaret och dusch av med varmvatten när man kom in.

Söta dom är dina flickor :) På den bilden som dom sitter bredvid varandra ser jag att det är skillnad på dom, men tyvärr inte när dom är en och en.
Men jag får väl försöka komma ihåg att det är Smilla som har lite mera vitt runt nosen :)

Kram