måndag 1 februari 2016

Dåligt köp!

För några år sedan fick jag lite pengar och kände då att det var dags att satsa på att köpa hem skylthållare till rallylydnaden. Letade lite och tyckte att de från SBK verkade vara okej. Dyra visserligen men som sagt var, jag hade ju lite pengar.


Sagt och gjort - jag köpte hem 20 skylthållare i plexiglas. Det absolut sämsta köp jag någonsin gjort. För det första var flera hållare (4 stycken) sönder när jag fick dem, vilket jag påpekade och fick genast nya. Och så var de väldigt tunga och väldigt otympliga. De är sköra och klarar inte kyla. Tyvärr tänkte jag mig inte för utan hade dem kvar i bilen när det var köldgrader vilket gjorde att två sprack när de kom in i värmen. Förutom alla de som har spruckit när hunden har klivit på dem. De är också svåra att få in skyltarna i och är det fuktigt ute är de blir de väldigt immiga och blöta. Nej, ett riktigt dåligt köp var det men det svider att erkänna det. 

Nu har jag funderat och faktiskt bestämt mig! Det blev nya skylthållare så slipper jag irritera mig på det. Jag använder dem faktiskt ofta. Den här gången har jag beställt från Tassashop!


Lätta skylthållare i aluminium som det inte är något problem att stoppa skyltarna i. Ja, visst känns att betala ut drygt 2000 kronor till men jag tror att det är värt det!

Känner mig riktigt nöjd när jag idag har hämtat ut paketet med de nya skylthållarna!

Inga kommentarer: