söndag 21 februari 2016

Helg!

Helgen är till för att vila och återhämta sig för att orka jobba en hel lång vecka till. Eller så kan helgen vara fullbokad med roliga saker som man vill göra. Så var det för mig den här helgen!

På lördag kvällen var Melodifestivalen i Norrköping! Vi hade biljetter till direktsändningen.



När vi kom var det nästan inget folk på plats! Alla var runt och minglade!



Tyvärr hade vi inga jättebra platser. Ganska långt bak och inte helt fritt fram till storbildsskärmarna. Men det var väldigt bra stämning!


Helt klart är det en upplevelse värd att se! Och många bra låtar! Sedan blev det väl inte riktigt som jag ville. Fel låt vann, precis som vanligt! Jag tyckte att nr 1 och nr 2 var bäst.


En hel del sponsorgrejor fick vi med oss! Provpåsar med chips, choklad och lite tacotillbehör bland annat! 

Vi hade tur när vi skulle hämta ut våra jackor och lika smidigt gick det när vi tog oss ut från parkeringen! 

Idag ringde väckarklockan på morgonen. Det var dags för SGVK:s utställning i Motala.


Det var drygt 40 schappar anmälda. Det var en polsk domare - Malgorzata Wieremijczyk. En domare som tittade väldigt mycket på rörelser! Championhanarna fick springa hur mycket som helst innan hon hade bestämt sig. Och bästa hane blev Soyas pappa, Mc Marra's Rasta Xaymaca - Snoddas! Hon var väldigt givmild med excellent även om det var ett par stycken som fick vg. 


Soya var rätt lugn och avkopplad även om hon tittade mycket på annat. När vi kom in i ringen visade hon en positiv attityd. Hon rörde sig bra och det fanns tendenser till att svansen skulle röra sig när vi stod still. Hon var nästan lite busig. Det kändes väldigt bra. Det är ju positivt om hon kan släppa fokus på allt runt omkring och tycka att jag är rolig istället! Det blev i alla fall excellent (Jippi!) och placering 2 av tre i klassen. 


Snabbt byte av hund. Även om jag hade sagt till att jag skulle byta hund stod de och ropade efter mitt nummer och undrade om jag var på plats. Det gjorde mig stressad. Jag kom in i ringen med nummerlappen i handen och var naturligtvis först av de fem öppen klass tikarna. Smilla var lite överladdad....


Men hon skötte sig (förutom lite hopp och studs). Även hon fick excellent men inget mer och blev placerad som nummer 4.


Det blev en härlig förmiddag och många trevliga människor att prata med. Vi fick också se Snoddas bli BIM och Annettes Chappers Cara Mia bli BIR! Fina hundar båda två.

På vägen hem stannade vi, som så ofta när vi har varit iväg någonstans och behöver rensa huvudet, i en fårhage på Händelö. Jag trodde att hundarna skulle ha spring och bus behov men de strosade runt och luktade. 

En stund i en hage kanske passar oss bättre än en förmiddag på utställning. Det dröjer nog ett tag innan det blir utställning igen även om det är kul.

Nu laddar vi för en tidig kväll och en ny arbetsvecka som börjar i morgon!








2 kommentarer:

Therese Svanbäck sa...

Grattis till fina kvalitetsbedömningar på vovvarna!! Jättekul att se er "in action"
Men vi passar nog också bättre i en hage....men nog är det roligt att ställa då och då
Må så gott!

Therese Svanbäck sa...

Grattis till fina kvalitetsbedömningar på vovvarna!! Jättekul att se er "in action"
Men vi passar nog också bättre i en hage....men nog är det roligt att ställa då och då
Må så gott!