söndag 14 februari 2016

Mästarklass i Katrineholm!

Idag var det tävlingsdags igen! Den här gången var det rallylydnad med Smilla, mästarklass i Katrineholm, i ett ridhus i Bie!

Samlingen var inte förrän kl 12 men vi stack iväg redan vi 10-tiden. Tänkte att jag skulle titta lite på lydnadstävlingen som var innan. Det var inte det allra lättaste när läktaren var pytteliten och hela ridhuset var uppdelat i två planer. Jag gick runt och pratade lite med folk istället. Katrineholm är ju lite av min klubb, där jag är delmedlem och brukar träna vid på somrarna.

Banan var inte svår. Kändes riktigt rolig även om det var en frestelse med.


Första raksträckan gick lite knackigt. Lite ofokuserad, lite bråttom och lite nos. Visst fixade hon det hon skulle men det kunde ha varit mer samarbete med mig! Sedan flöt det på riktigt bra. Tappade henne lite i slalom. Sedan kom frestelsen!!!! Och då var hon inte längre kontaktbar utan trampade iväg och nosade på det goda! Lite bris och en frest! Men slutet kändes jättebra! En följsam hund som var lättjobbad! Kände mig riktigt nöjd när jag kom av plan! I honnören (sitt framför) var hon orolig och tänkte lägga sig. Jag fick upp henne igen innan hon hade nuddad marken med magen. Hade nog lite tur när jag bara fick oro.


Fick en bild av Ann på en glad och följsam hund! 


Slutprotokollet visade 87 poäng och en 8:e plats. En plats som vi delade med Kristina och Ymur, grannen på landet och bland de bästa trevligaste träningssällskapen!



Soya fick komma ut och miljöträna lite! Bilden på oss har jag lånat från Kristina!


På vägen hem stannade vi till och gick en sväng på spåret!


Glada, trötta hundar!

Och så passade jag på att stanna till i Katrineholm för att handla. Känns skönt att kylskåpet är fyllt igen. 

Nu har hundarna fått ett välbehövlig bad, efter flera besök i ridhus och leriga skogar. Nu är vi rena och fina inför nästa helgs utställning.  Jag ska också ta mig ett (frivilligt) bad för att värma mig och koppla av en stund! 






1 kommentar:

Annelie sa...

Vilken fin dag! Grattis!!