söndag 20 december 2015

Söndag förmiddag!

Bara några dagar kvar till jul och i morse visade termometern på 11 grader när jag klev upp! Rena vårvärmen! Ja, jag som inte gillar vintern tycker att det är helt okej!

Idag hade jag dragit ihop en rallylydnadsträning på förmiddagen. Vi blev faktiskt riktigt många. En lång bana hade jag byggt, på vissa ställen med dubbla skyltar så att alla skulle kunna köra den. Först körde jag med Soya. Hon var ju tvungen att titta på ALLA människor och hundar runt omkring men vi fick till en riktigt bra träning. Andra (och sista) varvet på banan är jag supernöjd med. Tränade lite lydnad med henne också. Idag hade vi en riktigt bra inkallning med ett fint avslut! Har också påbörjat hoppet i lydnadsklass 2. Det kommer att ta tid!

Smilla fick mycket högerhandling men det fungerade riktigt bra idag. Visst var det lite små missar men hon var väldigt fokuserad.

Eftersom det var sol idag försökte jag mig på konststycket att få till ett kort som kan användas som julkort!







Jo men lite julkänsla blev det med tomteluva på men det är väldigt grönt! 

Eftersom vi ändå var i stan passade vi på att träffa Lena och Gustav för att ta en promenad! Det gäller att passa på innan mina tjejer börjar löpa!



Finns det inga stenar får det bli bänkar, så tänker mina hundar och har fått med sig Gustav också! Bra att få lite höjd på hundarna när man ska fota men det är svårt att få alla att titta åt samma håll!

På vägen hem stannade vi och handlade all julmat!!! Känns skönt att det är gjort! Nu får vi se om det blir en vilo-eftermiddag eller om vi ska få något gjort! Hundarna är i alla fall trötta!


3 kommentarer:

Annelie sa...

Kul att ses, ja vilket väder, men jag skulle nog önska lite vitt på backen, men man får inte allt! Men tomteluvan gjorde susen, fina bilder!!

Therese Svanbäck sa...

Fina julbilder, om än gröna :-D
God Jul!

Therese Svanbäck sa...

Fina julbilder, om än gröna :-D
God Jul!