fredag 25 december 2015

Jul!

Ja, så blev det jul igen även om vintern känns långt bort. Jag valde att ta semester den 23 för att vila, njuta och fixa det sista. Jag vaknade tidigt, tog en lång frukost och sedan en lång (1,5 timmes) promenad i skogen. Var helt övertygad om att min klocka gick fel för jag var hemma igen när kl var 10! Det fanns gott om tid att fixa jansson och revbensspjäll! Jag hann till och med vila en stund innan jag tog mig bort till syrran för att äta tacos och titta på Bingolottos uppesittarkväll. Inte vann jag något men det blev ändå en trevlig kväll!

Vi startade julafton också med en lång promenad och passade på att hämta bilen som stod hos syrran. Så gick vi hem och bakade bröd och gjorde rödkålssalladen! Min favorit på julbordet är rödkålsalladen med rå rödkål, purjolök, vindruvor, bananer och äpplen!



Vi samlades hos syrran och tittade på Kalle Anka, precis som vanligt!




Hundarna hade det lugnt och skönt!


Men det var nog de som var mest laddade och intresserade när det var julklappsutdelning.


Som vanligt hade vi mycket god mat men i år åt jag faktiskt lagom mycket! 

Kvällen ägnades sedan åt spel, pusselbyggande och filmtittande tillsammans med lite godisätande och vindrickande! 

Idag vaknade jag vid 7-tiden av att det blåste storm. Det lät som det regnade massor också så jag drog täcket över huvudet och sov en timme till. Visst blåste det när jag vaknade men inte så farligt. Vi tog en rejält lång koppelpromenad på förmiddagen. Vi var ute knappt två timmar. Sedan har båda hundarna blivit borstade och dammsugaren har fått komma fram ett varv! På eftermiddagen blev det en runda på elljusspåret men då regnade (eller haglade) det periodvis och var inte alls skönt! 

Kvällen har ägnats åt soffhäng och hundmys! Imorgon ska vi sätta fart med hundträningen och eventuellt blir det ett besök på gymmet!







Inga kommentarer: