måndag 28 december 2015

Bio!

Vi brukar försöka komma iväg på bio någon gång under julhelgen. Ja, det är syrran som fixar och ordnar så att jag kommer på traditionsenlig bio tillsammans med hennes familj. I år var vi 8 stycken. Jag vet inte hur många år vi har varit, ofta på någon svensk film.


I år blev det En man som heter Ove! Jag har sett en hel del på tv om den men inte läst boken så egentligen visste jag inte vad den handlade om! Trodde att det skulle vara en komedi, bara en rolig film. Och det var det, men det var också mycket mer. Det blev många skratt! Men den var sorglig också, riktigt sorglig. På flera ställen i filmen rann tårarna. Och den hade ett djup och ett budskap. Vi var nog tagna av filmen allihop. Jag kan säga att det var den bästa film jag sett på mycket länge! Väl värd att se, men det gäller nog att ha lite näsdukar med sig!

Inga kommentarer: