lördag 12 december 2015

Gläds....

Jag gläds åt att Soya just nu inte visar minsta tendens till att reagera på skotten från skjutbanan! Under hela förmiddagspromenaden hördes skott mer eller mindre tydligt och jag märkte ingen reaktion. Alert, lyhörd och arbetsvillig, precis som vanligt!


Passade på att träna lite vid kyrkan på eftermiddagen! Det blev ca 20 minuter per hund. Soya fick mycket positionsträning i linförigheten med många vänstersvängar. Hon får lite bråttom ibland så jag måste tänka på att ta det lite lugnt i träningen och verkligen belöna rätt position. Vänstersvängarna går betydligt bättre. Läggande under gång går jättebra och även uppsittet. Inkallningen går bättre och bättre. Hon har bra fart och nu börjar hon förstå att hon ska sakta in och stanna hos mig! Kattmat gör underverk. Även ställandet fungerar bra. Vi tränade också lite fjärr. Där är vi bara i början och skyndar väldigt långsamt för att det ska bli rätt!


Smilla fick mycket högerhandling. Det är jobbigt för henne (och mig) men i dag kändes det riktigt bra. Nu är jag noga med raka, snygga sättanden och bra högersvängar. Jodå, det ska nog gå så småningom! Inkallning med ställande är inte någon favorit men vi kämpar på. Likadant med fjärren! Ibland går det superbra, ibland går det inte alls!

Är i alla fall nöjd med hundarnas träning idag!




Inga kommentarer: