fredag 18 april 2014

Träning!

Om man ska komma någonstans måste man träna! Idag skulle det bli träning, mest rallylydnad men även lite lydnad! Jag har anmält Smilla till avancerad klass i början av juni och vi har knappt tränat någon rally sedan i höstas. Någon bana har vi inte gått även om vi har tränat vissa moment!

Jag satte ihop en bana som jag behövde men med alternativa skyltar för mina träningskompisar!

(305/210, 307, 208, 304, 217, 109, 206, 215, 311/105, 302, 113, 211, 309, 102, 104, 108, 310/203, 110)

Jag måste säga att det gick riktigt bra i början (även om det var köttbullar i frestelsen)! Men sedan körde vi med lite mer högerhandling och andra byten. Då blev det betydligt tuffare! En riktigt trött hund som på slutet knappt visste vad ordet hit betydde!!! Skönt att vi ska köra på söndag igen!

Tränade lite lydnad också! Rutan och inkallning, både med och utan ställande! Rutan gick bra de flesta gånger! Den raka inkallningen gick bra och även den med ställande! Men efter att vi hade kört inkallning med ställande en gång ville hon inte alls komma på inkallning! Hon satt kvar när jag ropade. Kan det bero på ställandet eller var hon bara så trött efter rallyträningen!? Lite att fundera på! Måste i alla fall tänka till så att det blir ordentlig fart på inkallningen!






Känns i alla fall som en bra start på ledigheten! Nu blir det lite fix inne och ute innan det är dags att åka till syrran för att grilla! 

1 kommentar:

Maud Ayas och Shantis matte sa...

Och tack för att vi också fick vara med idag.