tisdag 15 april 2014

Äntligen!

När jag gick på rast idag tittade jag på min telefon och upptäckte att Inga-Britt, Siris uppfödare, hade ringt och lämnat ett meddelande. Jag kände ett pirr i magen och visste inte riktigt om jag skulle våga lyssna av den. Jag visste att ett ultraljud skulle göras på Nelly, men jag visste inte när! Skulle det vara valpar i magen eller inte? Inga-Britt hade inte sett några riktigt tydliga tecken även om misstankarna fanns! Det var ett positivt besked! Veterinären hade sett fem små liv i Nellys mage!!!! Så glad jag blev! Nu hoppas vi bara på att det föds ett par tikar i mitten av maj!

Det här är första gången som jag riktigt har planerat en valp och jag vet vad jag vill ha! Det här är också första gången som jag är "med från början"! Jo, visst var jag det när Siri parades men då skulle inte jag ha någon valp! Nu känns det riktigt spännande och kul att följa de här små individerna!



Siri som liten!



Och en liten Smilla!

Förhoppningsvis kommer det att finnas en liten svart-vit "korv" hemma hos oss i sommar! Och det ser vi fram emot!

1 kommentar:

lenashundar.blogspot.se sa...

Så spännande det ska bli att följa...håller tummarna för en valp till dig!