tisdag 22 april 2014

Spännande!

Min syster fixar och donar med allt möjligt! Bland annat har hon ordnat lite roliga upplevelser som hon har hittat på Let's Deal! I mitten av maj ska vi rida islandshäst, vilket vi har gjort några gånger tidigare. Idag var det dags för något helt annat - första gången för oss allihopa! Vi skulle åka till Himmelsby Gårdshotell i Mantorp och prova på fiskspa eller fiskpedikyr som det kallas!

Vid halv 4 hämtade jag upp Eva och Greta i stan och sedan hämtade vi Julia i Linköping! Det var inga problem att hitta och vi var framme i god tid!



När man kom dit fick man först duscha av sina fötter med bara vatten! Sedan var det dags för att stifta bekantskap med fiskarna!



Kanonfin miljö, som gav en lugnande inverkan bara den! Fyra akvarium med fiskar fanns det! Kvinnan, som hade stället, började med att berätta att i ett akvarium fanns det större fiskar, de var tre år! Den som var modigaste kunde sätta sig där! Syrran, Julia och Greta sa med en mun: Brita är modigast.... Det var bara att hoppa upp och sätta sig där!



Lite läskigt var det att stoppa ner fötterna. Fiskarna var på fötterna direkt och även om de inte bet, kändes det lite pirrigt, kittligt och obehagligt! Vi skulle sitta där i 60 minuter! Efter bara några minuter blev det lugnare i vattnet och det började kännas skönt! Kuddarna var sköna att luta sig emot och tiden bara sprang iväg! Efter 45 minuter torkade jag mina fötter och stoppade ner händerna i akvariet i stället!



Jag provade också att stoppa ner händerna i ett av de andra akvarierna. Det kändes annorlunda med de lite mindre fiskarna, mer kittligt tror jag! Efter fotbadet var det dags för fika-buffé! 




Kaffe, te, juice eller vatten, olika frukter, godis, snacks och kakor hur mycket vi ville! En halvtimme satt vi och frossade i godsaker och lite mer nyttiga saker! När vi satt där kände jag hur lugn och avkopplad jag var! Inte nog med att fötter och händer kändes mjuka, hela jag hade gått ner i varv!

Efter en lång resa hem, med vägarbeten, stopp och krypkörning på E4:an och lite snurrande i stan och Åby, har jag landat hemma. En kort kissrunda med Smilla och nu dags för sängen!

En härlig eftermiddag har fått mig jättetrött! Tror att jag kommer att sova gått i natt! Fiskmassage var en rolig och avkopplande upplevelse som jag gärna skulle göra om!






2 kommentarer:

Maud Ayas och Shantis matte sa...

Vilken rolig upplevelse.

Himmelsby Gårdshotell sa...

Hejsan
Vad roligt att du var och besökte oss och har skrivit en sådan positiv recension. =)

Vi hoppas att få se er hos oss snart igen.

Med vänliga hälsningar
Dawid, Himmelsby Gårdshotell