måndag 7 april 2014

Helg!

Så var det helg igen! Veckorna går så fort! Ja, helgerna går ju tyvärr också fort men en hel del hinns det med!

I fredags stannade jag till på gymmet och tränade innan jag åkte hem. Sedan tog Smilla och jag en lång härlig promenad i solen! Fredagen var en tuff dag! Saknaden efter Siri, som just i fredags skulle ha fyllt 6 år, blev så stor. Efter promenaden blev det inte mycket gjort! Lite god mat och slötittande på teve, men det här är första fredagen jag är vaken så länge att jag ser resultatet av Let's Dance!


Lördagen blev det också en lång skogspromenad i solsken! Då var vi inte ensamma i skogen!


Fyra hjortar kom helt plötsligt gående! Smilla reagerade lite grann men hade som tur var koppel på!


Ngamisjön bjöd på solsken!


Där har ett andpar flyttat in!


Lite tvätt och städning hann jag med innan det var dags att ladda för kvällens evangemang!


Först mat på Athena! Oxfilé, råstekt potatis och bearnisesås! Och ett glas rött! Riktigt gott!


Sedan var det dags för Stadium Arena! Första gången jag var där! Vi skulle se Magnus Uggla!


En trevlig kväll med mycket fart i även om jag hade önskat mer av hans musik! Men det var ju en krog-show och han bjöd verkligen på sig själv, men höjdpunkten var hans låt-potpurri!


På söndagen åkte Smilla och jag en sväng till stugan! Det var dags att fixa lite, för nästa helg ska jag åka dit "på riktigt"! Lite påhälsning inomhus av små möss har vi haft i år igen (precis som vanligt)!

En långpromenad och lite hundträning blev det innan vi åkte hem! Väl hemma stannade jag till och körde ett pass på gymmet! Sjukgymnasten vill ju att jag tränar två pass i veckan men jag inser att när våren och sommaren kommer blir det svårt! 

Hann med att borsta och bada Smilla också innan det var dags att dyka ner i sängen! 

Inga kommentarer: