söndag 20 april 2014

Påskdag!

Idag var det sol redan när vi vaknade! Skönt!!! Har sovit dåligt i natt (igen)! Var uppe vid fem och sedan somnade jag om. Tittade på klockan när jag vaknade och tyckte då att hon var runt 9! Skönt tänkte jag och gick upp. Tog en kissrunda med Smilla, tvättade mig och klädde på mig! Tittar till på klockan när jag dukar frukost - kvart över 7! Har klockan stannat, är min första tanke. Men inte! Hade tittat fel på klockan när jag vaknade....

Det blev en långpromenad i solskenet! Det var så varmt att man kunde gå i kortärmat! Förmiddagen har ägnats åt krattning och läsning av kurslitteratur! Mycket tid ute alltså!

Klockan två hade jag dragit ihop ett gäng för att träna rallylydnad nere vid skolan. Jag var där lite tidigare och körde igenom lydnadsklass 2! Riktigt nöjd, även om hon var lite seg i fria följet! Men läggande, ruta, inkallning, apportering och hopp var riktigt bra! Fjärren var okej men jag vet att hon kan bättre!

Smilla fick sitta i bilen medan jag byggde rallybanan! Även den här gången med vissa skyltar dubbla så att jag fick träna lite högerhandling! Fem glada förare och sex hundar tillbringade eftermiddagen med träning!

(101/313, 119, 129, 114, 106, 108, 204, 205, 211, 309/130, 128, 105/312, 302, 122, 110)

Jag är så nöjd med dagens rallyträning! Körde den "svårare" varianten av bana två gånger! Högerhandlingen gick jättebra första gången, men andra gången blev det svårt att sitta rakt! Avslutade med att köra den lättare banan en gång också och är riktigt nöjd!!! Det är första gången i år som vi tränar när det är så här varmt!

Eftermiddagen avslutades med en lekstund! Sex hundar som fick springa och busa! Det märks vilka som brukar träffas! Smilla är väl den som leker allra minst! Hon är lite osäker och ligger mest vid sidan om och skäller för att försöka få igång leken men går därifrån när de andra kommer nära! Kameran var med och det både fotades och filmades, men minneskortläsaren ligger kvar hemma i Åby så bilderna får väl dyka upp i morgon!!! Sätter in en gammal bild på Smilla så länge!

1 kommentar:

Maud Ayas och Shantis matte sa...

En trevlig eftermiddag. Glad över möjligheten att få träna tillsammans.