måndag 14 april 2014

Nöjd!

Ikväll är jag riktigt nöjd med Smillas träning! Visst finns det fortfarande mycket att göra och många av treans moment är bara påbörjade!

Idag kunde jag gå en halvtimme tidigare från jobbet, vilket resulterade i att jag var i tid till kvällens kurs! Värmde upp med lite fritt följ och en inkallning innan det var dags för rutan! Hade ställt ut rutan med en boll i medan Smilla satt i bilen! Alltså hade hon ingen aning! När vi gick till rutan fick Smilla fokus på en apportbock som en tjej hade lagt ifrån sig 5-6 meter från rutan. Hon försökte sticka dit men kom tillbaka när jag ropade. Ställer upp Smilla med riktning mot rutan, i jämnhöjd med platsen där apportbocken låg! När jag skickar Smilla rusar hon skällande ut mot rutan, ett par meter bara innan hon vänder mot apportbocken. Jag får stopp på henne men hon lägger sig ner och skäller en bit ifrån mig. Kallar in henne, riktar igen mot rutan, tar två steg framåt och skickar henne från  stående till rutan! Då går hon raka vägen in!!!! Klockrent! Jag blir så glad!

Hon har också riktigt bra apporteringar idag, både med träapporten och metallen. Även hopp - apport fungerar bra!

Vi gör också två tävlingsmässiga vittringsapporteringar som är riktigt bra, även om hon tuggar på tillbakavägen!

Fjärren, fria följet, inkallning med ställande och tvåans hopp måste vi jobba mer med! Och så treans ruta förstås!

Nu är jag riktigt träningssugen igen, både lydnad och rally! Skönt att det snart är några extra dagar ledigt så att det finns lite mer tid!

1 kommentar:

Ingelas Bildblogg sa...

Hon går som en klocka! Du är superduktig med henne! Och vilka apporteringar hon gör!!!!
Kram