fredag 11 april 2014

Gillar våren!

Jag gillar våren! Det blir ljusare och det blir varmare! Allt vaknar till liv! Men det handlar också om alla lediga dagar! Jag jobbar "raka" veckor! Jobb måndag-fredag, ledig lördag och söndag! Inte samma tider hela veckan men fasta tider måndag - torsdag och så rullar det på fredagar! Under våren blir det avbrott i det vardagliga med korta veckor och lediga dagar! Det uppskattar jag! Redan nästa vecka är det ledig fredag, långfredagen. Veckan efter är det annandag påsk på måndagen! Sedan blir det 1 maj och Kristi Himmelsfärd och så småningom nationaldagen! Och sedan är det sommar, värme och semester!

Ja våren är min favorit bland årstiderna!

1 kommentar:

lenashundar.blogspot.se sa...

Absolut min favorit också, det händer så mycket i naturen och kvällarna blir ljusare! Alla lediga dagar är också ett stort plus.