måndag 17 september 2012

Vilken vecka!

Ibland blir det inte riktigt som man vill! Jag har haft en bedrövlig vecka!

Det började redan på måndagen när Annelie och jag var ute och gick. Helt plötsligt, när vi går där och pratar, går jag rakt på en tall. En gren slår till på mitt vänstra öga. Det var väl inte så farligt, visst kändes det lite men inte alls allvarligt. På tisdag morgonen hade jag skav och rinn i ögat men gick till jobbet ändå! Det kanske inte var det allra bästa! Ögat rann rejält med jämna mellanrum. På förmiddagen hade jag solglasögon men på eftermiddagen hann jag inte få med glasögon ut. Även om det bara handlade om fem minuter utan glasögon så kändes det rejält i ögonen. Att jag dessutom var på ett möte på eftermiddagen där jag var tvungen att läsa gjorde inte saken bättre. Sedan hade jag en rallylydnadskurs i Söderköping och ögat fortsatte att rinna. På onsdagen kunde jag inte klara ljuset. Jag var hemma från jobbet och låg och blundade halva dagen. Fram på eftermiddagen klarade jag lampskenet men valde att vara hemma från jobbet på torsdagen också. Och då mådde jag bra!

På torsdags eftermiddagen åkte jag in med min bil till verkstaden. Jag hade ju fel på kopplingen (urtrampningslagret) och de ville provköra bilen innan jag bokade tid! Det passade perfekt eftersom jag var hemma från jobbet och var tvungen att prova om jag klarade solskenet! Bilen fick jag lämna direkt, även om de inte skulle fixa den förrän idag! Jag plockade ur koner och apportbockar, som är det viktigaste!

I helgen fick jag låna mammas bil. Jag skulle åka till landet eftersom jag har kurs där på söndagar.  Jag kom i väg skapligt, stannade och handlade på vägen och gick dessutom en runda i skogen innan jag åkte till stugan. När jag är nästan framme vid stugan, slår det mig - nyckeln! Nyckeln till stugan ligger alltid i bilen, eftersom jag alltid åker bil dit. Nu stod bilen på verkstaden och nyckeln var kvar i bilen. Jag hade alltså inte plockat med mig det viktigaste. Det blev till att bo i mammas stuga under helgen. Den har hänglås med kod!

Idag blev jag uppringd av verkstaden! De hade hittat fler fel på bilen. Förutom urtrampningslagret som kostade ca 6000,  läckte det olja ur växellådan, en spindelled och en damask var dålig. Det kommer nog att sluta på ca 11000 när jag hämtar min bil imorgon!

Bättre veckor har jag haft men nu har vi deppad färdigt och tar nya tag igen!


1 kommentar:

Maud Ayas och Shantis matte sa...

Ja, du hade verkligen otur. Vi som var på din kurs hade som vanligt roligt och fick inspiration att träna mera hemma tills nästa gång. Tänk vad du påverkar många hundars liv positivt genom dina kurser.