lördag 22 september 2012

16 dygn

Det pirrade ordentligt i magen när jag närmade mig Nyköping. Det var dags att hälsa på Siri igen! Det var nästan två veckor sedan vi sågs. Hur skulle hon reagera!?

Jag hade inte behövt oroa mig! Jag möttes av två glada hundar, Siri och Siris mamma Quiny. Så fort Siri hade hälsat gick hon in till valplådan och visade stolt upp sin valp, Eliza!


Både Eliza och Siri var lugna och trygga. Den lilla hade gått upp rejält i vikt! Hon började försöka gå runt i lådan och klättrade ända upp över kanten på lådan! Enligt Inga-Britt så sov hon hela nätterna och Siri hade full koll på när hon pep.


Trygg i mammas famn! 




Jag var lite orolig för att Siri skulle vara tunn och sliten, men så var det inte. Jag tror nästan att hon har ökat i vikt och pälsen så jättebra ut! Vi tog en promenad tillsammans med Inga-Britt och Quiny. Hundarna fick springa en sväng i skogen! Härligt! Annars blev det mest mys och prat!






På promenad! Lite vinglig kanske.....






Sover sött!


Mormor Quiny hjälper till!


Man måste välja ett bra sovställe!



Valpmys!


Det blev en härlig stund med min älskade Siri och hennes valp, Eliza! 
Smilla luktade länge på mig! Hon undrade väl var jag hade varit!

Nu längtar vi till nästa gång vi får träffas!

2 kommentarer:

Linda, Inez, Drömma sa...

<3 myyyys! Valpen börjar bli en riktig "fetknopp", inga andra att behöva dela den goa mjölken med ;)

När hon börjar röra sig så måste du filma lite oxå!

Britt Marie o Rudi sa...

Fina foton där man verkligen kan se hur hon ser ut, underverket!