måndag 24 september 2012

Måndag!

Då var det måndag igen och som vanligt på måndagar slutar jag tidigt! Idag var det rätt skapligt väder, 9-10 grader och uppehåll! Det märks att hösten är här!



Annelie och jag tog som vanligt en promenad med hundarna. Idag blev det en sväng till 
Sörsjön där hundarna kunde springa i skogen!


Ja, Smilla testade väl mest alla stenar! Liggande....


.....och sittande....


......framifrån.....


.....och bakifrån!


Ännu en sten!


Och en till, med utsikt över vattnet!


Tillsammans med en kompis!


Här blev det en bild på alla tre hundarna och självklart sitter Smilla på en sten!


Bäst att kolla vad killarna gör!


Man kan ju gömma sig bakom ett träd också!

Det blev ett par timmar i skogen! Det var lite blåsigt och det blev kallt att sitta still och fika!
Kände mig lite frusen när jag åkte hem! Stannade vid Konsum för att hämta ut två brev! 
Det var lydnadsprovsdiplomen som hade kommit!


Smillas lydnadsprovsdiplom i lydnadsklass 1!


Siris lydnadsprovsdiplom i lydnadsklass 2!

Det blev bara hem och vända för att sedan åka till stan på kurs! Smilla var riktigt okoncentrerad på fria följet. Vi fick kommendera varandra 3 gånger 2,5 minut! Första gången gick det skapligt men sedan blev det bara värre.  Resten av träningen gick jättebra! Rutan, apporteringen, hoppet och fjärren gick över förväntan. Inkallning och läggande är hon bra på. Inga rörelser på gruppmomenten heller! Jag är riktigt nöjd! Fick också bra tips på hur jag ska fortsätta träningen med fjärrdirigeringen!

Nu är det dags att sova! Imorgon blir det en riktigt lång dag!

Inga kommentarer: