torsdag 3 maj 2012

Lycka!

Vad är väl en apportbock eller en ruta när man kan susa fram i vindens hastighet över härliga hopphinder och genom ljuvliga tunnlar!?



Siri bara älskar agilityn! Hon far fram som en virvelvind med hög svans och hoppar hur bra som helst. När min handling inte fungerar hoppar hon alla hinder några varv och kommer sedan tillbaka, lika glad, så att vi kan fortsätta banan. Man kan inte annat än skratta när hon far fram som ett jehu och hoppar över allt som går att hoppa över.

Det enda problemet är att jag tränar alldeles för sällan. Varför satsar jag inte mer på agilityn som Siri verkligen gillar? Det är omständigare att träna agility. Det tar mer tid eftersom man måste åka iväg. Det är jobbigare. Min kondis är inte den allra bästa.  Dessutom ska hinder plockas fram och bäras tillbaka och  banor ska planeras. Men för Siris skull måste jag bättra mig! Mer träning och bättre handling är ett måste!

Idag var första träningen och på måndag kör vi igen!


2 kommentarer:

Ann sa...

Du får komma med och träna på klubben Brita,där kan du få massa bra tips på banor,träning och handling!!

Britt Marie o Rudi sa...

Just precis av de anledningarna har jag valt bort agilityn för Rudi också. Visst är det taskigt gjort :-)