lördag 30 januari 2021

Vinter!

Ja, så blev det vinter och min gröna fina träningsplan blev täckt av ett par dm snö. Vinter är inte min favoritårstid men visst finns det fördelar. Det är betydligt ljusare ute och man får inte lika skitigt inne. 



Jag ska inte beklaga mig om kylan heller. Vi hade bara minus 10 i morse. Jag ser på Facebook att vänner som bor en knappt timme bort har både 15 och 20 minusgrader. 

Idag fick det bli en förmiddagsrunda på Koludden. Delvis plogad väg, delvis upptrampad stig men ute på udden var det ingen som hade gått så där var det orörd snö. 








Nästan 1,5 timme var vi ute utan att frysa någonting! Jag brukar alltid frysa om händerna men inte idag! Skönt! Nu verkar det som om vintervädret kommer att hålla i sig ett tag till! Det är bara att gilla läget. Så småningom kommer den efterlängtade våren!










Inga kommentarer: