tisdag 30 juni 2015

Folkskygg...

Första veckan på semestern brukar jag bara vilja dra täcket över huvudet och inte träffa en enda människa! Jag brukar vara så in i norden trött att jag bara vill vara för mig själv! Jag brukar kämpa mig till att träffa närmaste familjen någon gång. Mitt jobb tar på krafterna och dessutom mina intressen som kräver att jag engagerar mig i folk!

Men i år är det annorlunda! Jag har bytt jobb (eller bytt arbetsplats)! De senaste 6 månaderna har jag arbetat på en annan förskola som har en betydligt bättre organisation och bättre stämning på arbetsplatsen! Det här har gjort att jag inte alls är lika trött. Jag känner att jag redan nu saknar mina kollegor! Dessutom är jag redan nu redo att träffa folk! Och jag ser fram emot det!

I lördags var jag på Jordbrukets dag och gick runt i fyra timmar! I söndags var jag hemma och tog det lugnt! I går var jag dels på rallylydnadsträning i Katrineholm och dels på kurs i Norrköping. På hemvägen stannade jag dessutom hos syrran och fikade! Idag kom systerdöttrarna till mig och fikade! Imorgon blir det en tur till Vingåkers Hundklubb för att träna rallylydnad! På fredag är jag bortbjuden att grilla och på söndag på fika! Fullt upp redan nu och det känns bra!

Annars blir det mest vila och avkoppling! Långa promenader på förmiddagen! Fika, korsordslösande, bokläsning varvat med en del måsten! Jag älskar att strosa runt i trädgården och vattna mina blommor i krukor och lådor!







Här är en rabatt som vi bara tittat på under de senaste åren! Nu känner jag lite inspiration för att ta tag i den och rensa lite!



Lite dogparkour blev det i dag! Tassar på!


Men när Soya fick välja själv hoppade hon upp på bordet!


Det känns som om det kommer att bli en bra semester i år!


1 kommentar:

lenashundar.blogspot.se sa...

Önskar dig en rigktigt fin semester!