lördag 27 juni 2015

Jordbrukets dag!

Idag jag varit på Julita Gård på Jordbrukets dag! Jo, jag har varit där tidigare, säkert 15 år på raken har jag jobbat där nere, antingen i entrén eller i kiosken och ibland både och! I år var jag inte tillfrågad (förrän sent i torsdags kväll) så jag valde att åka dit för att miljöträna Soya! Mycket folk, hundar (det var även taxens dag) och andra djur att trängas med!

Vi träffade på Kristina och hennes Dundra drygt 3 månader! En ny bekantskap för Soya men tycke uppstod! Kristina är ett trevligt sällskap och jag uppskattar att diskutera och träna hund med henne så det var ju tur att hundarna gillade varandra!





Jag var lite orolig för jag upplever Soya som lite burdus och ganska yvig i sina rörelser, men Dundra är en tuff hund! Soya visade sin bästa sida och var väldigt försiktig! En gång la hon sig på Dundra som skrek till! Oj, vad orolig Soya blev! Men Dundra var snabbt framme igen! 

Fyra timmar vandrade vi runt bland marknadstånd, djur och kända och okända människor! Det är alltid trevligt att träffa på gamla bekanta som man inte sett på länge!


Kaniner som hoppade och höns fanns det att titta på!


Alpackor! Något som vi aldrig sett förut!


Får är ju lite skrämmande, även om man är en vallhund!


Men Dundra vågade!


 


Efter en stund vågade sig även Soya fram!



Efter en matpaus passade det bra med lite vila!



Hästar! Och mängder av folk!


Soya hittade ett favoritstånd! De sålde marmelad, knäckebröd och KORV!!!!


Och så hittade vi Pettson och Findus!

En riktig härlig dag blev det och Soya skötte sig över förväntan! I de här lägena är det inga större problem! Hon tittar på annat men det gör inte så mycket eftersom hon ändå följer med mig och inte drar speciellt i kopplet! Hon blir inte stressad och rädd utan är nyfiken och harmonisk! Jag trodde nog att hon skulle vara jättetrött när vi kom hem men det har hon inte varit! Däremot var jag rejält trött!

Eftermiddagen har ägnats åt att plantera alla blommor jag köpte i veckan! Åh, jag tycker att det är så roligt med sommarblommor i krukor och lådor!!! 




Inga kommentarer: