torsdag 8 oktober 2015

Semester!

Idag har jag haft semester! Inte för att jag skulle göra något särskilt men det har varit intensivt sista tiden och jag kände att jag behövde vara ledig. Jag uppskattar verkligen att slippa passa tider!

Tanken var att vi skulle ta en ordentligt sovmorgon men redan vid 7.30-tiden var jag vaken. Tog en tur till tvättstugan innan det blev långfrukost. Passade på att tvätta lakan när jag var ledig! Efter frukosten tog vi en långpromenad i skogen!


Det blev Dvardalaleden vid Ngamisjön och hundarna fick busa! 

En kopp kaffe när jag kom hem innan jag satte igång med lite städning! Badrummet, dammsugning och tvätt av golv i sovrum och hall! Flyttade på lite möbler och där var det rejält dammigt!

På eftermiddagen stack jag iväg till Linköping och IKEA! Inte för att jag skulle ha något speciellt men lite småsaker blev det. Några badrumspallar, lite plastmuggar, en golvlampa och lite andra småsaker. En gofika blev det i alla fall!



Efter mellanlandningen i Linköping åkte jag vidare till Mjölby och kursen Impulskontroll! Eftersom vi var där i god tid passade vi på att ta en promenad! Lite lydnadsträning blev det på en gammal fotbollsplan som vi hittade!


Kursen handlade om att kunna kontrollera sig och kunna tänka innan man gör något! Ett sätt att styra sina impulser! Idag jobbade vi med godis. Inga stora problem för Soya att låta bli godiset. Svårigheterna är att ta ögonkontakt med mig och inte med godisbitarna! En hel del kluriga övningar som vi behöver träna mycket på men jag är nöjd med Soya och vi hade kul! Rätt bra fokus även om det rörde sig mycket runt omkring (vi var på en parkering) och hundar skällde runt omkring henne! 

Imorgon har jag sovmorgon och sedan blir det uppladdning inför lördagens rallylydnadstävling!



Inga kommentarer: