söndag 16 augusti 2015

Vilken helg!

Vilken helg det har varit! Igår tävlade Soya och jag rallylydnad nybörjarklass och fick ihop två kvalificerande rundor; 83 och 84 poäng! För de allra flesta är det ingen svårighet att klara nybörjarklassen men alla som har varit med Soya och mig under det här året vet att hon har haft stora problem att kunna fokusera i främmande miljöer och med nya hundar! Så för oss är det här riktigt stort just nu men det är bara ett litet, litet steg på vägen i rätt riktning!

Idag åkte vi till Eskilstuna på utställning! Tolv hundar var anmälda och den som dömde var samma holländska domare som dömde specialen. Joo Schepers. Det var lite "udda" hundar anmälda! Flera som jag inte kände igen och ingen championhund överhuvudtaget!



Soya var först ut! Det blev bara två hundar i unghundsklassen! Soya fick excellent och blev slagen av Glissdoes Cayenne som fick excellent och ck!


Jag är riktig nöjd med Soyas uppträdande i ringen! Bra i hanteringen, följsam och travade bra! Hon hade lite svårt att stå och ville gärna sätta sig ner men jag tror att det beror på att hon är trött!

Snabbt byte till Smilla som var först i öppen klassen men jag fick hjälp av Dessie som "hantlangare" Tack!!!

Smilla var inte riktigt med för vi hann knappt in i ringen innan vi fick springa runt! Hon ville gärna nosa i backen men det blev bättre! När vi sprang själva gick det jättebra! Hon var inte heller lika enkel att ställa som hon brukar men det fungerade! Blev jätteglad över vårt excellent och ännu gladare över vårt ck! I bästa tik-klassen var vi fyra tikar och vi blev direkt framflyttade till första plats när det var dags att springa runt! Vi!!?? Jodå. det visade sig att vi blev bästa tik och fick därmed vårt första cert!!!! Hurra!!! Superglad!

Kvar i ringen för BIR och BIM! Då blev vi slagna av Anders och Exerno Pahana Does! Grattis! 



Cert och BIM! Lika stolta båda två!

                                      

Supernöjd över mina sköningar idag! Har väl lite svårt att fatta vilka fina resultat det har blivit i helgen! Känner mig så nöjd och glad och förvirrad och trött! Och det roligaste är att vi fick det här resultatet av en holländsk rasdomare! 




1 kommentar:

Annelie sa...

En del helger är lite bättre än de andra, preciis som det ska vara!! Stort GRATTIS!