måndag 17 augusti 2015

Kurs!

Jag har varit lite orolig att Soya har fått lite för mycket stimulans i helgen, först med rallytävling gånger två och sedan utställning, så att hon skulle vara helt slut! Visst har det märkts att hon är trött. Lite fler saker är "spökiga" än i vanliga fall men annars märks det inte så mycket!

Idag var det i alla fall dags för kurs! Jag hade bestämt mig för att ta det lite lugnt och se till att hon fick ordentligt med hjälp för att lyckas! Motivationen var viktig!

Vi fick till uppgift att välja två svåra moment och ett favoritmoment för att sedan varva det! Jag valde vänster svängar på linförigheten och hopp som svåra och inkallningen som favorit! Fick bra tips på hur jag skulle jobba med vänster svängarna och det var riktigt kul att se när Ingela visade med Soya! Så följsam hon var!!! Och vi lyckades också! Vi körde korta, varvade pass med mycket belöning och det är härligt att se hur hon växer!

Vi var också med och körde gruppmoment med främmande hundar! Först sitt i grupp (har vi aldrig gjort) och sedan platsligg knappt tre minuter! Så nöjd över henne i gruppmomenten!

Smilla fick ett pass innan kursen började! Vissa saker riktigt bra och andra inte alls lika bra! Eller rättare sagt: Det mesta fungerade bra men hon hade väldiga problem med fjärren och vittring hade hon ingen aning om vad det var! Kanske berodde det på alla dofter efter två dagars utställning!

Nu blir det träningsuppehåll i en eller ett par dagar innan vi kör igen!


1 kommentar:

lenashundar.blogspot.se sa...

Så duktiga hundar du har! Visst är det alltid trevligt och roligt att gå på kurs!