tisdag 4 augusti 2015

Semester!

Ja, vad skönt det har varit med ledigt men nu är det slut! Imorgon börjar allvaret och jag ska vara på jobbet 6.15!

Fem och en halv vecka ledig men vad har jag gjort!? Det känns som tiden bara har rullat på hur snabbt som helst! Det mesta tiden har jag varit i stugan! Första veckan var det varmt och vi latade oss mest! Sedan blev vädret sämre men vi fortsatte att lata oss! Jag har gått långa promenader, både själv och ihop med andra! Jag har tränat hund, en gång i veckan på Katrineholms BK och en gång i veckan har jag varit på Vingåkers Hundklubb! Några träningar på andra ställen har det också blivit! Och det har varit väldigt nyttigt för Soya! På kvällens träning (som jag inte tog så allvarligt eftersom jag tyckte att hon var trött) var hon superduktig! Vi har inte varit på Norrköpings BK på minst 5 veckor men hon var riktigt samarbetsvillig! Inte ett dugg låg! Det blev mycket motivationsträning för henne ikväll!

Lite grann har jag vidgat mina vyer! En dag var jag i Eskilstuna och tittade på SM i lydnad och rallydnad, en utställning i Köping och så den sedvanliga helgen i Vårgårda med schappe-specialen!

En riktigt skön ledighet har det varit och jag har faktiskt umgåtts med väldigt mycket folk! Många fler och oftare än jag brukar!

Redo att börja jobba??? Nja, det vet jag inte! Jag trivs med mitt jobb men jag gillar inte att ha bestämda tider att passa. Ja, det är bara att anpassa sig!






Inga kommentarer: