fredag 14 augusti 2015

Hundhelg!

Efter en intensiv vecka (nytt arbetslag och inskolningsbarn) är det skönt att det är helg! Och som vanligt ska jag ägna mig åt det jag gillar - mina hundar! Vi åkte till landet direkt när jag slutade! Stannade till och köpte pizza på vägen för att festa till det lite! Sedan tog jag med hundarna på en cykeltur, den första på två års tid! För Soya var det första gången! Vi cyklade/gick bara ca 2 km Soya sprang lös men Smilla var mestadels kopplad! Det gick riktigt bra!

Imorgon blir det en dubbel rallytävling för Soya i Katrineholm! Spännande, spännande nu när hon äntligen börjar fokusera på mig! Det kan gå hur bra som helst eller helt åt helvete!

På söndag åker vi till Eskilstuna på hundutställning! Båda hundarna ska ställas för samma holländska domare som dömde specialen!

Självklart varvas det här med promenader, mys och eventuellt lite annan träning!

Inga kommentarer: