fredag 15 maj 2015

Träning!

Om det inte regnar så är Smilla alltid träningsvillig och gör alltid sitt allra bästa! Att det sedan inte alltid blir rätt beror inte på Smilla utan på mig! Fjärren (stå-sitt och stå-ligg) har vi inte tränat in på rätt sätt utan håller på att träna om och träna rätt! Inkallning med ställande är ett nytt och krångligt moment! Tränar vi för många ställanden så blir hon tveksam till att komma överhuvudtaget! Rutan känner jag mig osäker på. Jag tror att hon ska missa men vi tränar med boll och det fungerar toppenbra! Fria följet blir bättre och bättre! Apportering och vittring är okej men det finns lite tugg!

När vi tränade igår var Soya jätteseg. Hon gick bakom och ville knappt följa med! Busade lite med henne igår istället för att traggla tråkig träning. Tror att det snart är löp på gång och det är nog det som påverkar! När vi körde idag är hon superalert igen och tycker att det är riktigt kul att köra! Fria följet var riktigt bra, men vi har svårt för vänstersvängarna. Både läggande och ställande känns bra, Apporteringen gick superbra. Inkallningen är väl svagheten. Bra stadga och bra fart men det är ju så kul att springa så det blir inga bra avslut! Vi påbörjade rutan och vittringsapporteringen (leta pinne) också! Kul att kunna påbörja lite nya saker!

Idag kändes det verkligen bra att köra med hundarna!


Nu ska jag hoppa i säng och vila min"vrickade" fot! Imorgon är det inofficiell utställning i Mjölby för Soya!

Inga kommentarer: