tisdag 5 maj 2015

Träning!

Trött och frusen efter några intensiv dagar på jobbet och tre nätter med dålig sömn valde jag bort träningen på Brukshundklubben! Istället tog jag hundarna och gick elljusspåret i Ättetorp! Vi passade på att träna på parkeringen till förskolan!

Ett kort men roligt träningspass blev det! Smilla är inte perfekt men vi har roligt ihop och hon är alltid samarbetsvillig! Att vi inte lyckas beror på mig! Jag är i alla fall supernöjd med fria följet och sättande under gång! Inkallningen hade superbra fart men hon hörde aldrig stanna-kommandot! Det är inte alltid så lätt! Vi fick till det till slut! Började också träna fjärren på ett annat sätt! På en trottoarkant vill man inte flytta fram framtassarna minsann!!!


Smilla har en otrolig förmåga att alltid få mig på bra humör! Min lilla envisa sötnos!

Inga kommentarer: