lördag 16 maj 2015

Soya 1 år!

Idag är det ett år sedan mitt lilla yrväder kom till världen! Jag minns så väl när Inga-Britt ringde och talade om att det hade blivit tre valpar men bara en tik! Ville jag ha henne? Klart jag ville!


Soya är en riktig glädjespridare! Även om hon hittar på bus är det svårt att vara irriterad på henne! Hon är en självständig individ samtidigt som hon är väldigt social! Hon är lyhörd och samarbetsvillig, samtidigt som hon har svårt att hålla fokus och koncentration.Och hon älskar att springa!  Hon är väldigt påverkad av miljön! Inte rädd, men påverkad." Fastnar" när hon ser spännande saker och är då väldigt svår att bryta. Kan fortfarande inte gå i koppel! Gå varför ska man göra det??? Det är mycket roligare att springa och hoppa! Full av energi är det lilla krypet! 

Hon har så många sidor som liknar Siris samtidigt som hon är en helt annan individ! Uppskattningen mellan Soya och Smilla är ömsesidig även om Smilla kan bli lite trött på henne ibland! Hon hittar fortfarande på "bus" nästan varje dag när jag är på jobbet! Hon plockar fram saker, saker som jag inte ens vet att jag har hittar hon och jag undrar var de kommer ifrån! Böckerna i bokhyllan tar hon fram ibland och sista tiden har det varit fotoalbumen som plockas fram. Jo, en del saker går sönder på grund av tandmärkena men inget (än så länge) som har något större värde!

Födelsedagen firades på inofficiell utställning i Mjölby! En positiv och samarbetsvillig hund som inte klarade av att trava mer än några steg (även om jag gick) blev BIM! Ja vi hade väl inte så stora förhoppningar när vi såg att vi skulle ställas mot en 4-årig (fin) championhane! Det är ju lite skillnad men jag är så nöjd med Soyas uppträdande! 



Efter utställningen åkte vi till stugan!Båda hundarna verkar gilla att vara på landet! Mycket spring och bus på tomten blev det innan syrran och Micke kom över på mat! Grillad fläskkarré och potatisgratäng och som avslutning kaffe och citronmoussetårta! Nej, den här gången hade jag inte fixat själv utan det var mycket f'ärdigköpt! Gott var det i alla fall!

Vilken härlig födelsedag det blev!




2 kommentarer:

Annelie sa...

Vilken toppen dag och ett dubbel GRATTIS från oss!

Isabelle sa...

Stort grattis till en härlig dag!