måndag 11 maj 2015

Nöjd!

Tänk så snabbt det kan vända! I lördags kände jag mig helt uppgiven och bestämde mig för att ge upp all hundträning framöver! Igår vaknade instinkterna till liv igen! Det är kul att träna hund så lite skulle jag nog kunna tänka mig att göra, Idag var det dags för kurs med Smilla! Jag har haft en obehagskänsla i magen hela dagen. Hur skulle jag kunna komma över lördagens besvikelse!? Att jag dessutom har gått med ordentlig huvudvärk hela dagen som inte har gått över trots flera intag av tabletter gjorde ju inte saken bättre!



Men så bra hon var idag! Fokuserad och samarbetsvillig! Med lite tips från Ingela så vet jag vad (hur) jag ska träna! Lätt att förstå när man väl tänker till! Vi får i stort sätt aldrig kommendering, förutom på tävling, och Smilla har troligtvis lärt sig att vid kommendering får man ingen belöning! Nu (alla mina vänner) blir det träning på att gå in på planen tävlingsmässigt och bli kommenderade i fritt följ för att kunna belöna! Så nu ska alla vänner utnyttjas för att hälsa oss välkomna in på plan och påbörja kommenderingen! Känns så bra att ha fått tillbaka min arbetsvilliga och följsamma hund! Vi gjorde också flera rutskick med störning av en annan kon och det lyckades riktigt bra! 


Den lilla morrhoppan (Soya) har också glänst idag! Antiskällhalsbandet på men behövde inte användas under den 1,5 timme som Soya satt i bilen med luckan öppen! Känns så bra!

Nöjd och glad ska jag ta med mig min huvudvärk och krypa i säng. Förhoppningsvis är huvudvärken borta imorgon!

1 kommentar:

Ingelas Bildblogg sa...

Underbar läsning!!!! Ni fxar detta!!!