torsdag 1 januari 2015

Nyår!

I flera år har jag, trots att jag varit bortbjuden, valt att vara hemma själv på nyårsafton! Med neddragna persienner och tv:n på i sovrummet har jag tidigt krupit i säng och låtsas som om allt är precis som vanligt! Nu har ju inte Smilla varit något påverkad av smällarna!

I år blev jag också bjuden till syrran och i år tackade jag JA! De närmaste dagarna innan nyår fick jag lite ångest! Jag läste alldeles för mycket på facebook, i bloggar och i tidningar om skottberörda hundar. Jag funderade på om jag skulle göra som tidigare år för Soyas skull men kom på att syrran har suterrängvåning med ett badrum utan fönster längst in på nedervåningen! Där kunde vi krypa in om hundarna blev allt för påverkade!

Eva, Sussie och jag åkte in till stan och gick ljuspromenaden tillsammans med mängder av andra människor!


I år stannade vi till på Louis de Geer och tog en Irish Coffee innan vi fortsatte för att höra nyårstal och se fyrverkerierna! Lite stressigt blev det och vi missade den största delen av talet! 


Men fyrverkerierna fick vi se innan vi åkte hemåt! 




Och så var det dags för god mat och dryck! Knytkalas där alla bidrog med sin del av middagen! Jag fick bidra med snacks!



Förrätt med vin!




Varmrätt med vin!





Och så var det efterrätt med dessertvin! Helt plötsligt blev det lite körigt med vinet, jag lyckades visst ha två sorter!




Spel, snacks och avkopplade hundar trots mycket smällare! 


Vid tolvslaget var det många som satt i badtunnan!


Soya var mest bekymrad över att hon inte fick komma ut! Smilla gick upp och la sig i soffan!


Vi såg väldigt bra från altanden också! Och mycket var det! Jag har så svårt att förstå varför det ska vara så mycket fyrverkerier! 

Strax före 2 gick vi hemåt! Då hade de flesta fyrverkerierna avslutats! Dock kom det en omgång precis när vi kom hem men det var på långt håll och ingen hund reagerade!

Efter en rejäl sovmorgon (kvart över 9) så tog jag med hundarna ut i skogen. Tanken var att vi skulle träna lydnad först men det var rejält isigt där jag hade tänkt att träna så det blev bara lite grann!

 


Och så blev det bio! Ett helt perfekt nöje en sådan här dag när man är lite halvseg!


Och pizza skulle det bli! Nu blev det på Pizza Hut!Det är första gången som jag är där på kvällen! Förut har jag varit där och ätit buffè men nu skulle det beställas pizza på riktigt! Inte det lättaste när man ska välja storlek och tjocklek och fyllning men det blev en riktigt god en!


Eva och jag delade på en stor! 

En bra avslut på 2014 och en bra början på 2015 blev det! Nu hoppas vi på en bra fortsättning också!







Inga kommentarer: