onsdag 21 januari 2015

Lite trött!

Någon gång ibland sover jag väldigt dåligt! Oftast är det en natt som jag inte kan sova men nu har det varit två nätter på raken som det, av någon anledning, har blivit dåligt med sömn! Natten till måndagen vaknade jag vid 3-tiden och var uppe på toaletten! Efter det var det kört.... Natten till tisdagen var det omöjligt att somna trots att jag var jättetrött! Jag vände och vred på mig hur länge som helst! Inatt har jag sovit ordentligt men i gengäld skulle jag vara på jobbet strax efter sex, vilket betyder att klockan ringer halv 5!!!

När jag klev ur duschen hade hundarna krupit ner i sängen och det kändes väldigt lockande att krypa ner bredvid!

Mitt jobb ger ofta små glädjekickar! Exempelvis idag när vi satt och år! Barnet bredvid mig (ca 3 år gammal) tittar på min tallrik och frågar helt allvarligt: Brita, vad har du på din tallrik? Eftersom det är makaroner och köttfärsbiff i sås, vänder jag mig till barnet och svarar: Makaroner! Vad har du på din tallrik? Barnet tittar på sin tallrik (som innehåller samma mat) en stund och tittar sedan på mig och säger allvarligt: Äppelpaj! Kanske var det ett önsketänkande! Jag blev i alla fall väldigt sugen!

Men jag slutade i alla fall tidigt idag och det blev en långpromenad på Koludden i några centimeter ganska blöt nysnö!








Nu ska vi strax halka ut på vägarna för rallylydnadsträning innan vi ska vidare på födelsedagsfika! 




1 kommentar:

Jeanette sa...

Goa ungar :)
Hoppas ni hade en skön promenad efter jobb.