onsdag 3 december 2014

Tomten!

Ofta får jag göra kul saker på mitt jobb! Men ibland, som idag till exempel, får jag göra något extra kul och lite speciellt! Idag fick alla förskolans 5-åringar åka till Tomten!

Tomten har byggt upp en hel värld full av små mysiga stugor och uppfinningar, där han berättar om sitt, tomtemor och nissarnas liv! En otroligt mysig upplevelse!




Nissarnas sängar!


En liten trött en som ligger kvar i sängen!


Ett bra ställe att lämna ifrån sig sin napp! 


Kyrkan!


Orgeln har nissarna fått av Snövits dvärgar!


Flygplanet som används kvällen före julafton för att plana ut så det inte finns några luftgropar!


Skollokalen!


Veckans matsedel!


Tillverkning av julklappspapper!


Legomaskinen! Man stoppar in krigiska plastleksaker och ut kommer legobitar!

Det blev en härlig förmiddag och vi hade till och med tur med vädret! Solen bröt igenom! Ja, även om jag är vuxen tycker jag att ett besök hos tomten är uppskattat!

1 kommentar:

lenashundar.blogspot.se sa...

Tack för att du sprider lite julstämning! Vilket fint ställe!