onsdag 3 december 2014

Koludden!

Som vanligt slutade jag tidigt idag och det var riktigt skönt väder! Det blev en promenad på Koludden tillsammans med Annelie och Martin!






Det är jättemysigt och skitjobbigt att gå promenad tillsammans med någon annan! Men någon som vi behöver träna mycket mer på, speciellt koppelpromenderna! 

Soya är precis okontaktbar! Sliter och drar i kopplet! Studsar och hoppar! Står på bakbenen, både framlänges och baklänges! Jag sliter som ett djur, och jag ser ju att det blir bättre efter en stund, men det känns lite hopplöst! Vi har jobbat mycket för att koppelpromenaderna ska fungera när det bara är jag och Smilla med! Och det går bra nu! När jag sedan släpper henne lös har hon tappat bort sina öron! Hon som aldrig går långt ifrån mig och som kommer så fort jag ropar hör inte ett dugg! Hon springer långt iväg, för hon vill vara med Martin, och är fullständigt döv den första kvarten! Att sitta still på ett stanna kommando är helt otänkbart! Allt det fungerar ju så bra när vi är själva! Men det beror ju på att vi har tränat det! Nu måste vi börja träna tillsammans med andra, och speciellt tillsammans med dem som Soya gillar! 

Nästa utmaning blir på lördag när vi ska träffa Lena och Gustav!



2 kommentarer:

Maud Ayas och Shantis matte sa...

Håller Soya på att växa om Smilla?
Känner igen det där. Shanti var följsam fram till 8 månader sen började hon sticka iväg.
Vackra bilder.

lenashundar.blogspot.se sa...

Söta lilla Soya kanske kommit i trotsåldern!