måndag 22 december 2014

Det närmar sig!

Nu närmar sig julen med stormsteg! Inte för att det är mycket till julkänsla än så länge men jag ser fram emot en längre ledighet och att umgås med släkt och vänner! Det har varit lite intensivt sista tiden, men nu är det bara en arbetsdag kvar innan ledigheten!

I fredags var jag på Sound of Music med syrran och hennes familj!


En drygt tre timmar lång men suveränt bra föreställning!

I lördags var det lite "lill-jul" med släkten på mammas sida! Trevligt att träffa mostrar, morbröder och kusiner med deras barn! I år var vi inte så många med vi hade några trevliga timmar med mycket mat och prat!


Förutom glögg med tilltugg, servades kaffe med många sorters kakor och middag med indisk kycklinggryta och äpplepaj med vaniljsås och/eller vaniljglass till efterrätt! Det fanns dessutom ett godisbord (som jag undvek)! 

Igår skulle det städas! Det kändes inte så lockande så istället blev det två långa promenader! Däremellan blev det städning och tvätt och fram emot kvällen var det dags att ställa fram tomtarna! 



Idag har jag (och jag var inte själv) handlat det sista! Och dessutom hunnit med ett kort träningspass på gymmet! Sedan har vi halkat runt en koppelpromenad innan vi fixade matbröd och janssons frestelse! 

Nu är allting fixat! Imorgon firar vi jul!


1 kommentar:

Julia sa...

Så mysigt det ska bli att fira imorgon! :D