fredag 26 december 2014

Ledigt!

Jag uppskattar att vara ledig! Få sova länge på morgonen (ja, första gången jag tittar på klockan är hon nog 5 men jag kan somna om och sova ett par timmar till),  joggingbrallor på hela dagen, njuta av att äta alla måltider i lugn och ro och kunna styra dagen precis som man vill!

Idag gick vi en dryg timmes promenad på morgonen, Vi kom väl iväg vid 9-tiden och gick runt uppe vid Ngami! Efter förmiddagsfikat var det dags att ta hand om baksidan med middagsgäster! En stor disk väntade på mig!!!

När halva disken var avklarad bestämde jag mig för att åka till gymmet! Det blev en timmes träning på ett öde gym! Jag hade trott att det skulle vara mycket folk idag men jag hade alla maskiner helt för mig själv! Det blev lite extra idag!!!

Tog en snabbdusch och packade sedan in hundarna i bilen. Det blev en tur till Gransjönäsbadets parkering för lite lydnadsträning innan det blev mörkt! Lite kallt var det om händerna men det gick! Sedan ska vi väl inte prata så mycket om hundarnas insatser! Men de var glada, positiva och spralliga!!!

Soya är riktigt duktig på att gå på tvären! Jag förstår inte hur hon gör och det känns som det blir en utmaning att få henne att gå rakt vid sidan! Vi tränar mycket på stadga och koncentration! Hon har svårt att hålla fokus på mig just nu! Sitt och ligg stanna kvar kan hon riktigt bra. Dessutom har hon förstått innebörden av ordet Plats eller rättar sagt själva utförandet! Hon lägger sig nämligen hela tiden för då kan man få belöning!

Smilla fick några långa skick på rutan och det fixade hon riktigt bra! Mycket fokus låg på konskicket (inför rallyn) och dirigeringsapporteringen! Konan går rätt bra nu! Hon börjar förstå att man inte ska hoppa rakt på konen utan runda och stå snyggt! Inga tassar har slagit på konen idag!!! Dirigeringsapporteringen har vi precis påbörjat och det fungerade jättebra när vi körde höger apport! När vi kom till vänster apport kom Smilla helt plötsligt på att vi hade tränat backa..... Så fort jag tänkte öppna munnen tänkte hon "BACKA"! Ja, det blev lite att jobba med men vi avslutade med en snygg hämtning vänster apport!

Vi passade på att ta promenaden runt Gransjön medan det ännu var ljust!




Nu blir det en lugn kväll i soffan!!!

Inga kommentarer: