onsdag 3 juli 2013

Vingåkers Hundklubb!

Så var det dags för sommarens första besök på Vingåkers Hundklubb! En väldigt trevlig liten klubb som har olika aktiviteter på onsdags kvällarna hela sommaren! Ikväll var det aktivitetspromenad, en liten lagom lång tipspromenad med lite kluriga frågor! Vi hade faktiskt bara ett fel och jag tror att vi ar bäst! Nu var det inga priser men jag känner mig ändå stolt! Efter promenaden fanns det möjlighet att köpa fika. Jag tog bara en kopp kaffe men man kunde köpa våfflor! Hundarna fick möjlighet att busa med Smilla och Aya men det var ingen (förutom min Smilla) som var på bushumör!


Klubben ligger precis intill Säfstaholms slott i en jättefin miljö. Planerna är inhägnade!


Smilla laddar för bus!


Hallå, kom igen då!

Jag åkte i god tid till Vingåker. Innan promenaden hann jag träna lydnad med Smilla och agility (balanshindren) och lydnad med Siri! Smillas lydnad gick jättebra! Siri var väldigt tveksam till balanshindren men tränar man bara en gång om året får man skylla sig själv. Lydnaden gick bättre! Det blev dessutom ett besök på Vingåkers Factory Outlet som ligger på andra sidan vägen!


Det blev inte så mycket inhandlat! En klänning!


Bh, strumpor och en svindyr plånbok!

Hittade dessutom en ny outlet - Delicato! Inte bra...... Annelie, det blev päronbiskvier! Ska försöka spara till måndagspromenaden!



Inga kommentarer: