fredag 19 juli 2013

Hjälmare Kanal!

Jag har alltid drömt om att få åka Göta Kanal! Flyta fram på vattnet och slussa genom kanalen. Tyvärr har det inte blivit av men idag blev det istället en heldagsutflykt på Hjälmare Kanal från Fiskeboda till Kungsör genom 9 slussar! Tillbakaresan skedde med buss!

Det var Gun-Britt som hade fått resan i present av Eva och Micke och jag tog självklart chansen att följa med! Medelåldern på passagerarna var ganska hög och många nyttjade baren rejält även om det bara var förmiddag! Mestadels trevliga passagerare men någon pratade väldigt högt och väldigt mycket. Lite kallt och blåsigt var det men vi satt mycket inomhus. Där blev det istället rätt kvavt och varmt! Blåsten märktes när vi åkte över Hjälmaren. Det gungade en hel del! Bra upplägg på resan där det var bord bokade åt alla redan när vi klev på. Lunch kunde köpas för 130:-, antingen fläskfilé med kantarellsås eller ugnsbakad torsk med pesto och parmesan. Svårt val men för mig blev det kött! Kaffe och dryck med eller utan alkohol kunde köpas under hela resan! Guidning av kapten via högtalare var väldigt trevligt. Det var också en mycket trevlig personal som servade under hela resan! Tyckte inte att jag använde kameran så mycket men här kommer ett axplock av de 150 bilderna som togs!
















































Det blev en härlig resa och nu har jag blivit slussad nio gånger!



2 kommentarer:

Maud Ayas och Shantis matte sa...

Trevligt att du delade med dig av dina bilder.

Lyckopiller sa...

Wow vilken dag ni verkar ha haft.