söndag 21 juli 2013

Köping!

Idag var det dags för utställning i Köping! Smilla skulle ställas för Charlotte Sandberg! Det var bara 14 schappar anmälda, däribland var det Smilla och Siris valp Eliza! Och jag skulle få äran att ställa ut Eliza idag!

Eliza var inte helt bekväm i miljön och med alla hundar runt omkring! Inte ens köttbullar kunde få henne att lyfta upp svansen. Hon skötte sig helt okej och fick bra kritik även om hon rörde sig lite stelt (det är inte så lätt när man har en svans mellan benen). Hon fick VERY GOOD!

I öppen klassen var det två tikar och jag hoppades på att kunna få excellent med ck! Jag tyckte att Smilla var mycket finare än det andra tiken och den fick exc med ck! Smilla fick bra kritik men bara excellent. Domaren tyckte att hon skulle kunna ha bättre vinklar bak och därigenom få ett bättre steg!

Jag är så nöjd med Smillas uppförande i ringen! En glad och pigg hund som hela tiden hade svansen uppe och stod bra. Lite busig när vi skulle springa men hellre det än en trött och uttråkad hund! Kritiken var också bra:

Uppmärksam tös med härligt huvud och uttryck. Välformade ögon. Bra stop. Tillräckligt vinklad fram, knappt bak. Bra form på bröstkorgen som kunde vara lite djupare. Använder sin svans väl i rörelse. Välskött päls. Trevligt temprament!

Vi ställde redan kl 9 men var kvar till efter lunch och tittade och pratade med folk. Lite trött och alldeles röd om näsan kom vi hem. Ett snabbt bad för hundarna innan jag däckade en knapp timme i solstolen. Hundarna har också sovit under ormbunken!

Kvällen har sedan ägnats åt rallyträning tillsammans med trevliga hundmänniskor!

Inga kommentarer: