torsdag 11 juli 2013

Lata dagar!



Känns som om jag inte gör någonting men det är väl så det ska vara på semestern! Den här veckan har vi tillbringat mesta tiden på landet! Vi är hundvakt åt Selma men tar också hand om marsvin och katter som bor i torpet! Det blir en tur dit varje dag!


Siri tar jobbet på allvar och kollar av buren innan vi tar ut marsvinen. Det finns både grävling och räv i närheten och de måste jagas bort! Eller kan det vara så att hon rensar undan marsvinsbajset???


Mammas katt Sotis är populär när han dyker upp! Båda mina hundar älskar honom! Kärleken är ömsesidig men Sotis tycker att hundarna är lite för intensiva!


Tre godingar på promenad!










Det har varit mycket hund de här dagarna, precis som vanligt! Långa härliga promenader i makligt tempo med lite svampplockning! En hel del hundträning har vi hunnit med! I måndags var det kurs i Norrköping, i tisdags tränade vi rally vid Julita skola och i onsdags var det rallyträning på Vingåkers Hundklubb! Idag blev hundarna ordentligt borstade!

Vi har också varit lite sociala. I måndags träffade vi Annelie. Eftersom Annelie var genomförkyld, Theo var lite halt och det var riktigt varmt så fikade vi på Annelies altan! Promenaden skippades den här veckan, men vi fick en trevlig pratstund och en "go-fika"! I tisdags grillade vi hemma hos Sussi! Det var vi som hade tränat hund; Maud, Annie, Sussi, Lena, Adam och jag! Och så Fredrik förstås! Ett trevligt initiativ av Sussi som jag tror att vi alla uppskattade! I går (onsdag) var vi på Vingåkers Hundklubb och då blev det en hel del hundprat! Idag fick jag ett långväga telefonsamtal och förhoppningsvis får vi besök av Eliza med husse och matte på lördag!

Lite trädgårdsarbete, städning och en hel del bokläsning har hunnits med de här dagarna! 

Jag njuter av semestern och hoppas att den varar länge!

Inga kommentarer: